WK Karpervissen Saint Lawrence rivier

Zondag, 16 oktober 2011

Ons verenigings lid Albert Oosterwold heeft eind september meegedaan aan de officiele WK karpervissen op de Saint Lawrence rivier in de verenigde staten/Canada, en niet zonder resultaat. Op dit WK eindigde Albert met zijn vismaat Herman Langes als 9e in de eindranking. Dit is toch wel een felicitatie waard! Top mannen, gefeliciteerd!

Hieronder een klein verslag van het geheel geschreven door Albert, ik heb vernomen dat het hele verhaal vast wel wordt opgepakt in de komende maanden door een van de grote karperbladen die de Benelux rijk is.

~~~

Van 25 t/m 30 september hebben Albert Oosterwold (lid van de Baggerputten) en Herman Langes meegedaan aan het wereldkampioenschap karpervissen op de Saint Lawrence rivier op de grens van de VS en Canada.
Na 2 dagen de ranglijst aangevoerd te hebben, zijn Albert en Herman uiteindelijk geëindigd op een 9de geplaats met 62 vissen (+/- 450 kg). Helaas voor de deelnemers vielen de vangsten in deze periode om onverklaarbare redenen tegen.
De Saint Lawrence rivier is De Karperrivier van de wereld, en staat bekend om zijn snoeiharde runs en sterke drills. Normaal gesproken kun je overdag 10 tot 30 vissen van 20 pond of meer vangen. Wie meer informatie wil over vissen op de Saint Lawrence kijk dan op: www.canadiancarpclub.on.ca

TOP GEDAAN MANNEN!